MENU

REGARDING PUBLIC COMPLAINT

Is there any other way to check the complaint status, other than checking through SPANS?

Sekiranya perlu orang ramai boleh berhubung terus dengan pegawai aduan awam MDT untuk mengetahui status terkini aduan yang dibuat.

Can the complaint status be sent through email?

Ya. Pengadu boleh mendapat kedudukan status perlaksanaan aduan mereka menerusi e-mel sekiranya butiran e-mel didaftar semasa pendaftaran aduan asal.di Sistem SPANS

How to check your complaint status?

Orang ramai yang telah mendaftar aduan mereka menerusi Portal SPANS boleh menyemak atau mengetahui kedudukan status perlaksanaan secara dalam talian dengan memasukkan nombor rujukan aduan bersama butiran sokongan kedua seperti no. Kad Pengenalan, nombor telefon atau alamat e-mel. Butiran sokongan kedua hendaklah didaftarkan semasa pendaftaran aduan asal.

How to make a complaint to Tampin Municipal Council?

Aduan awam boleh dibuat kepada MDT dengan cara-cara berikut :- Melalui Sistem SPANS untuk aduan secara online di laman web MDT Melalui surat, telefon atau fax terus kepada bahagian aduan awam MDT Datang terus ke bahagian aduan awam MDT

 

REGARDING TRADING LICENSE

When to renew trading license?

Trading license should be renewed from 1 November until 31 December every year for the next 1 year period.

How to apply a new trading license?

Sila dapatkan borang permohonan lesen perniagaan di kaunter lesen MDT dengan harga RM2.00. Lengkapkan borang tersebut dan pulangkan semula ke kaunter ini bersama-sama maklumat lain yang diperlukan untuk proses seterusnya